Background

Imersiune în negândire

Pentru că unii pur și simplu nu vor să înțeleagă, pentru că ne merităm soarta, iar ultimele luni mi-au arătat de ce România este așa cum este și o știm cu toții. 
Foarte, foarte greu se mișcă lucrurile, iar cele care, totuși, o fac, sfidează o logică a firescului sau a bunului simț. Nu mai pun aici la socoteală calitatea, este un criteriu devenit anost, obsolet. 

Am rașchetat spațiul academic și mi-am primit reversul medaliei, rămânând doar cu sentimentul că totul a crăpat acolo, așa cum mi s-a confesat un foarte bun prieten din acest mediu. El o știe mult mai bine ca mine, iar dacă o spune, atunci tind să cred că e drept: a crăpat pe bune!

Dar ce nu crapă în România? 

Prostul gust, tabloidizarea sau goana după orice veți voi, excepție făcând lucrurile cu ascendente în pozitiv. Aici nu gonește nimeni, se merge calm, cu răbdare, că așa sunt oamenii de pe acolo. Scriam pentru OradeCluj despre seducția click-urilor și alterarea scriiturii, însă te prind lucrurile din spate. Mișelește, cumva. Proptit în poartă, trebuie să te decizi ce anume vrei să faci. Desktop Is, domnule Shulgin, căci metafora asta a monitorului ne-a scos din papuci și ne-a aruncat într-un tărâm iluzoriu al puterii sau...subjugării. Somnambulii sunt printre noi, prieteni, și prin asta vă arunc provocarea de a-mi citi viitoarea carte, #Selfie, descoperirea feței. Veți înțelege mult mai bine întreg mecanismul. Dacă e ceva de înțeles, poate nu e, căci, somnambuli fiind, nu avem nevoie de înțelegere, ci de execuție. Hop-hop, mâna pe click și monitorul mi se deschide. Nu am părăsit fractura din poartă, o să o fac, iar atunci voi gândi cu speranța că tărâmul ales va fi ghidat de lucruri mai bune. Așa, ca cei care mai cred pozitiv când vorbesc despre România, curat vorbit. 

Și ca să nu evit și acest subiect delicat, 38 crai frumoși mi-au dovedit că prostia e contagioasă rău. Nu că nu aș fi știut calitatea băieților de prin Parlament, însă tipii sfidează orice logică, provoacă un popor întreg să-și găsească limita. Care este limita românilor? Aici tragem linie? Siderat, dar încă lucid să mă pot mira, căci asta presupune să mai am în cap ceva despre chestia asupra căreia se execută operațiunea. Putere și subjugare, prin manipulare și seducție. E rău să devenim somnambuli, deși sunt indivizi care se pot declara fățiș hipnotizați sau narcoleptici. (Din nou, la carte referire). Să ne mirăm, așadar, dar și să ne așezăm și doar să gândim. Atât, să gândim adânc la toate cele. 

Categories: Share

Leave a Reply