Background

Cum să te sinucizi real și creativ

Mă bucură faptul că mai sunt oameni care încă mai luptă să facă ceea ce-și doresc cu adevărat. Sunt puțini, căci mulți dintre voi mergeți luni - vineri la job-urile voastre, de exemplu, așteptând week-endul. Ce poate fi mai neproductiv în asta, atât profesional, cât și din perspectiva vieților voastre, vorba lui Sir Ken Robinson? Sunt alegeri pe care le faceți și care vă consumă tot restul vieților voastre. De fapt, aici pendulăm constant între neproductivitate și contraproductivitate, dar cine știe unde se află, de fapt, adevărul. Este clar, după mine, că mulți dintre noi ne sinucidem sistematic, ne sinucidem viețile reale și creativitatea. E ironic, ha? Ne sinucidem în mod creativ creativitatea.   

Da, e corect să lucrezi acolo unde simți că te vei apropia de punerea în valoare a potențialului tău, dar sunt mulți factori la mijloc. Din experiențele mele, concluzia este că trebuie să reușești să amorsezi, cumva, dorința ta arzătoare cu creșterea potențialului tău și cu mediile existente pe piața muncii. Nu vă ascund faptul că, de exemplu, eu mi-aș fi dorit să fac cercetare la nivel academic. Cumva, o fac, nu instituționalizat (moa, termenul ăsta), dar îmi promit să fac cercetare. Pe cont propriu și împreună cu cei de lângă mine. Nu o fac acum instituțional, adică în universitate, dar nu văd de ce asta ar indica, mai ales în România, criteriul absolut și unic al cercetării. 

Nu sunt încăpățânat, ci doar deschis. Desigur, asta presupune să și asumi consumul unui nou, a unei provocări, a unor stimulente care să te facă bun, iar toate acestea pot să pară departe de excelență. Ei bine, nu, nu sunt. Un bun prieten mi-a spus: tu trebuie să-ți știi cel mai bine limitele. Atunci mi-am dat seama că limita mea e cerul, opțiunile mele trebuie puse într-o ordine, după familia mea. Și da, același Ken Robinson, care-mi place ca individ și ca profesionist, tocmai această părticică pune în prim-plan: 1. enormul potențial creativ de care dispunem și pe care ne chinuim să-l secăm și 2. distincția, căci suntem atât de diferiți unul de altul, iar tot ce presupune sistem nu înseamnă altceva decât uniformizare, conformism. Lupți constant pentru ceea ce-ți dorești cu ardoare, iar, uneori, asta te poate duce pe căi ocolite, dar poate așa este mai bine. Important este ca tu să te dezvolți ca individ, să nu te sinucizi real și creativ. Restul sunt povești.

Ne vedem pe #hibridmedia

Categories: Share

Leave a Reply