Background

Proiectul meu despre #selfie are sanse mari sa fie self-publishing...nu-i de edituri

Trebuie să recunosc faptul că scriu acest post ușor iritat de o replică primită, aruncată așa în vânt...
Atunci când ai ceva proiect și nu te numești cumva sau nu ești dispus să-l finanțezi, sfatul meu e să nu-ți bați capul cu editorii! O editură e o simplă afacere în România, nimic mai mult. Eu nu voi cotiza să-mi scot produsul, asta e clar. Cred că am mai spus-o...nu cred că-i chiar firesc, căci astfel de încurajează tocmai posibilitatea ca oricine să-și scoată o carte.

Să vedem pe caz concret.
Am început #selfie cu ideea unui articolaș...a crescut. Datorită mie, datorită vouă, dar a crescut. Nu știu la cât va ajunge, dar sunt sigur că va ieși destul de drăguț. Despre edituri....am trimis inițial doar la una singură, nu contează care. Am primit răspuns prompt, însă la câteva zile după, împins și încurajat de un prieten, am trimis și la alte câteva. Știam oricum că multe dintre ele nu se sinchisesc să răspundă. Astăzi, în schimb, am recepționat un croșeu sub bărbie din partea uneia, iarăși, nu contează care: nu se fac investiții decât în best-seller (păi, dacă-i deja best-seller, cum să-l mai publici? :))) și autori români (adică Pleșu, Liiceanu, Cărtărescu, ceva de genul).
Bun, să vedem...Nimic despre subiect, iar dacă, totuși, s-a analizat subiectul, atunci s-a constatat că un ebook pe tema #selfie nu va avea trecere. Această analiză vine, cumva, în completarea celeilalte observații: dacă aș fi fost un autor cunoscut, ehe..Păi, dacă să zicem că lui Marga (nu știu de ce l-am ales pe el) i-ar fi venit ideea asta cu selfie-ul, să vedeți cum zburau editurile pe el. Dacă subiectul ar fi produs o oarecare iritare sau efervescențe, iarăși, sunt sigur că se arătau câțiva clienți. Așa, chiar dacă ai subiect bun, nu e suficient: numele nu-ți va vinde cărțile, subiectul nu va face oamenii să iasă în stradă...E simplu, despre #selfie, teorii, interviuri cu specialiști din afara țării, chestionar făcut cu oameni super faini din diverse domenii, analize, recenzii, scriituri experimentale, aplicarea unor cercetări academice la nivel mai...citibil...fâs! Ca atare, mă îndrept înspre self-publishing, acolo unde mă așteaptă LULU. Nu mă plâng, să nu credeți asta, nicidecum. Din contră, voi sunteți marii câștigători: veți citi gratis totul, îl veți putea da jos gratuit de pe platformă. Poate îmi veți mulțumi pentru asta, depinde ce vă voi oferi, desigur. Eu nu mă alegeam oricum cu nimic de pe urma editurilor...so, probabil că evit aroganțele editorilor :)) Mai mult, self-publishingul ar fi, cumva, o mostră de #selfie, nu? :)
Poate că ar trebui să fac așa cum a procedat Lev Manovich cu ultima sa carte, să vă întreb pe voi cum ați dori să o aștern: ebook sau se dezvolt un site întreg în care să pun totul! (el pendula între ebook și print, avea opțiunea printului, eu n-o am). Poate că m-am grăbit, poate că ar fi trebuit să aștept și răspunsurile la celelalte email-uri trimise, nu? Ei bine, dacă vor veni, atunci vă voi anunța, să fiți siguri de asta :)
Între timp, psihoterapeutul Aaron Balick a acceptat un dialog pe tema selfie în cadrul proiectului meu. Voi mai avea astfel de invitați, vă promit...



Categories: Share

Leave a Reply